Ramadhan kareem


Badan tak berapa sihat. panas malaysia memang betul-betul menguji ketahanan badan. lincah ke sana-sini terpaksa dihentikan memikirkan hak-hak badan yang tak tertunai. balik dari adelaide, mmg xduduk diam berehat lagi.. mungkin perlu tidur.

telan panadol. tidur. deep sleep. bangun, rasa better.

menyambut ramdhan tahun ni, berbeza dengan tahun-tahun lalu. sambut di malaysia dengan abah ummi n asyraf. percubaan satu, membangkitkan susasana ‘enjoy’ beramal ibadah pada bulan ramadhan. nk wujudkan suasana ‘beriya’ nk sambut ramadhan.. so, effort kne la agk beriya..kan?

rasa sihat sikit je, terus g mengemas rumah, tukar sikit style susunan n design2.. hmm.. kenala lain sikit kan.. anak dara ada kt rumah ni, kalau rumah tak berhias, tak berkemas, tak cantik, tak nampak lain dari biasa… xtau la nak kata, kan?

rumah cantik dah. hiasan special sempena ramadhan.jemputla dtg rumah😀

first project, ruang tamu, pastu dapur… sambil pasang lagu ramadhan! suruh asyraf kemas jugak buku2 dia.. tinggal nak tampal checklist ramadhan isma kt fridge🙂 best, cm nk prepare raya plak..

tp, bilik masih penuh dengan hadiah dan kad2 yg tak berbuka lagi… seriusly cam hadiah org kawen… banyakkkkk.. sgt… terima kasih, Adelaide… nnt nk susun smula amik gambar. hihi

Ramadhan yang ‘penuh’ makna

oh. back to ramadhan.. ramadhan kali ni juga, Allah bagi peluang tuk sy kenal diri sendiri… remember the cd yg Adelaide buat tu? [one word to describe me, the most memorable event with me, n farewell wishes] huhuhu…. ummi abah tgk/dgr rakaman Adelaide tu.. hmm.. byk pujian yang melambung tinggi… terfikir gk cam nak bagi cd tu masa mintak kerja. hahah. menarik x? sure senang bos nk nilai..

tp, malu lah sy pada Allah, kalau apa yang disebut-sebut tu, xdibuat pun sbenanya….mohon ampun pada Allah….

huhu.. teringat kisah dalam bab malu… ble seorang alim ni disebut2 oleh orang ramai sebagai orang yang menghidupkan seluruh malamnya untk Allah… padahal, dia hanya menghidupkan sepertiga malamnya untuk qiam.. dek kerana malu dengan Allah, atas kebaikannya yang disebut-sebut, tapi tak dibuat…. terus dia berusaha untuk menghidupkan seluruh malamnya…

sbbnya, kte mana mampu nak tahan impression org terhadap kte.. mana kte mampu nak tahan pujian2 og terhadap kte, kan? so, the best thing is, to prove it to Allah….

n disebabkan ummi abah pun join tgk the cd.. tbe2 inferior plak ngan ummi abah (because ummi abah dgr mcm2 ttg anaknya ni kt adelaide cmne).. tp, sehebat mana anaknya ini di mata diorg? another big question is….. sehebat mana hamba ini di hadapan ALLAH? Allah yang menentukan pengakhiran kte?

sehebat mana kte dengan kawan2, adik2, masyarakat… xkan kemana kalau kte tak apply sume skill tu dgn family kte, kan? bertambah tak hebat kalau kte xde nilai pun di hadapan Allah…

semoga ramadhan ummi abah diindahkan dan disejukkan dengan kehadiran anak dara mereka yang harapnya solehah ini🙂 semoga ramadhan ini juga mengindahkan lagi hubungan kte dengan ALLAH.. bulan honeymoon🙂

Ramadhan, hadiah istimewa buat kami… moga tautan cinta/CINTA kami disambut dengan berkat Ramdhan….

One thought on “Ramadhan kareem

  1. suke! iA, if you can do it to us why not to others? especially those who are dear to you (family laa), mesti boleh punya!😉

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s