Countdown


kalau cinta, simpan. kalau kawen dengannya, alhamdulillah. kalau tak, yakin Allah nak hadiahkan cinta yang lebih menarik dan baik dari pilihan cinta kita. alhamdulillah juga.

kenapa saya tulis macam ni?

1

Kat office tadi (ye, hari sabtu minggu ni saya bekerja), saya mengomel panjang tentang tarikh. Yelah.. sebab esok, 10.10.10.. sangat ramai orang buat kenduri kawen, sampai xtau nak pegi yang mana satu. Tarikh tu cantik..

Jadi, saya dengan khusyuknya menyusun tarikh-tarikh yang cantik sebelum 2013

20.10.2010
11.11.11
20.11.2011
12.12.12
20.12.2012
18.01 — sentiasa cantik dalam mana-mana tahun pun

Bila dah 2013, dah takde bulan 13. so, kena susun strategi lain

31.02.2013 — ok, bulan 2 mana ada day 31

ok, so.. saya buat kesimpulan.. kalau nak tarikh cantik, kena sebelum 2013 lah sila cepat-cepat sikit ye. dah 2010 ni

setia mendengar ngomelan saya, akhirnya dia bersuara
“wah.. dah susun tarikhnya.. calonnya dah ada ke?”

terkerang busuk saya di situ.

2

“akak suka dia dah lama dah. sejak persediaan dulu. tak sangka pulak bila naqibnya bertanya ttg BM, dia memilih akak”

“subhanallah..” takjub yang lain

kakak yang lain pula bercerita.

“dia datang office, bukan jumpa akak pun, jumpa orang lain. tapi ada la kot sekilas dia nampak akak. entah macamana, katanya.. ada satu hari dalam kereta tu, asyik teringat akak, dan terasa nak tanya bos akak ttg akak.. alhamdulillah.. prosesnya dipermudahkan Allah.. teringat masa mak akak kata, ‘ni macam menjadi ni. nampak mudah je.. nampak ringan je.. insyaAllah”

“Alhamdulillah, tak bercinta. dengan berbekalkan matlamat BM yang sama, dan janji komitmen sebagai suami isteri, akhirnya kami berkahwin. sampai sekarang, kami tak tahu sampai bila semam cinta kami akan berakhir. maklumlah.. kami tak pernah bercinta sesama kami sebelum kawen. banyak yang kami tengah nak explore ttg masing-masing”

3

Ni dah berpunya ke? Tanya beliau sambil memegang cincin rakannya dengan senyuman nakal.

“Ni mak bagi” jawab rakannya itu.

“Ooo.. takdela.. selalunya balik ozie ramai yang dah tak available”

jodoh. takde hak untuk kita campur urusan Tuhan. buat projek kita je lah. doa banyak-banyak kat yang maha Penyayang. Mintak kat orang yang takde kuasa dan putuskan soal jodoh (manusia), hanya sebagai usaha, bukan pemutus.

p/s: semakin dikelilingi banyak puan dan anak-anak. saya paling muda..🙂🙂 jiwa muda yang rancak mengejar kerjaya dan haluan cita-cita

One thought on “Countdown

  1. 18.01 — sentiasa cantik dalam mana-mana tahun pun

    erk? tak tahan.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s