Force me to fall in love again


Saya memang tak terfikir langsung
Untuk bersamanya ke akhir hayat
Kalau dulu, saya hanya nampak
Apa yang saya suka je padanya
Tapi sekarang.. 24 jam perlu bersama
Saya akan nampak jelas
semua kelemahannya..
Malah yang paling saya tak suka
Dia akan nampak jelas
Semua kelemahan dan kekurangan saya
Lintas langsung free of charge
Sepanjang masa
Saya takut dia tak tahan dengan kelemahan saya
Masalah lagi.. saya tak pernah
Mencintainya
Mungkin dulu saya memang pernah kata
Saya membencinya
Tapi.. dah nak jodoh
Akhirnya bersama juga
Nak buat macamana, kan?

Dah sebulan saya bersamanya
Ya, genap sebulan
Sepanjang bulan lepas
Saya memang asyik frust
Sampai saya tak pasti
Mampu ke saya selama-lamanya
Bersama dia?

Tapi alhamdulillah
Rational masih ada
Saya tak berputus asa
Saya nekad untuk keluar dari perasaan yang membelenggu
Saya tukar suasana
Saya buat plan untuk saya kenalinya dengan lebih dekat lagi
Betul. Baru saya perasan
Saya terlalu sibuk menjalankan tanggungjwab
Sampai terlupa bahawa
Kami perlu mencintai
Untuk mencintai
Perlu mengenali

Berkenalan bukan proses singkat
Bukan juga boleh datang sendiri
Ia memerlukan usaha
Dan perancangan
Macam-macam yang kami buat
Dari usaha kami berdua
Hinggalah campurtangan orang ketiga
Keempat..kelima dan keenam

Saya rasa..
Saya dah jatuh cinta
Tapi malu nak cakap
Mungkin perlukan sedikit masa lagi
Dalam doa saya.. semoga jodoh ini diberkati
Semoga berpanjangan
semoga dia juga tak pernah putus asa
dengan saya

Semuanya terpulang pada kita
Nak menjalaninya sebagai tanggungjawab
Atau dengan cinta
Dengan mana-mana cara pun
Tanggungjawab still akan terlaksanya
Cuma cerita hati akan berbeza🙂
Bahagia, seronok..
Walaupun banyak je kekurangan
Dan kelemahan..
Berkat mawadah wa rahmah, iA

Hah! susah nak cerita
orang yang bercinta je paham, kan?

Ouh
Saya tak lupa memberitahunya
Dulu saya pernah jatuh cinta juga
Rentetan cerita yang sama
Kalau dulu, dia bernama dakwah
Alhamdulillah kami sedang ligat bercinta
Kini, dia bernama thesis writing
InsyaAllah, cinta yang ni
Untuk yang pertama juga

Leave a Reply

